Κυριακή 12 Ιουλίου 2015

Δ. Φερφελής: Ήρθα για μπάλα και όχι για ντόλτσε βίτα

Αριστερά ο Δημήτρης Φερφελής με τον Βαγγέλη Γυφτόπουλο 

ΠΗΓΗ: ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ

Ο «πύργος» του ΠΑΣ Γιάννινα λέγεται Δημήτρης Φερφελής. Είναι 22 ετών, με ύψος 1,93μ. σέντερ φορ, Ελληνόπουλο που γεννήθηκε στη Γερμανία από Έλληνα πατέρα και Τσέχα μητέρα. Ήταν η πρώτη μεταγραφή που ανακοίνωσε φέτος ο ΠΑΣ Γιάννινα. Ο Φερφελής αγωνίστηκε στα τμήματα υποδομών της Βέρντερ Βρέμης, καθώς γεννήθηκε στη Γερμανία. Στη συνέχεια αγωνίστηκε στην Κόμπλετζ και στη Τσβόλε της Ολλανδίας. 


Όταν είχε γίνει η μεταγραφή γράψαμε και τούτο: «Αν είναι καλός παίκτης θα το δούμε στο γήπεδο. Αλλά είναι βέβαιο ότι θα έχει καλές βάσεις και αθλητική παιδεία». Δεν πέσαμε έξω. Στη συνέντευξη που κάναμε με τον Δημήτρη Φερφελή θα διαβάσετε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα. Και θα αντιληφθείτε ότι είναι ένα παιδί με άποψη, σωστή θεώρηση των πραγμάτων και ειλικρίνεια. «Στην Ελλάδα ξέρω ότι έχει καλή νυχτερινή ζωή και όχι όπως στην Γερμανία που από τις 7 με 8 το βράδυ κλείνουν όλα. Αλλά εγώ δεν ήρθα γι’ αυτό στην Ελλάδα, αλλά για να δουλέψω και να παίξω ποδόσφαιρο» μας είπε σε κάποιο σημείο της συνέντευξης που δείχνει ένα παιδί λογικό και προσγειωμένο στην πραγματικότητα. 

Στη συζήτηση που κάναμε μαζί του τον ρωτήσαμε πολλά πράγματα μέσα και έξω από τα γήπεδα, για να τον γνωρίσουν καλύτερα οι Γιαννιώτες φίλαθλοι. Πως μεγάλωσε στη Γερμανία, πως ξεκίνησε το ποδόσφαιρο, πως είναι ένα ελληνόπουλο να μεγαλώνει σε ξένη χώρα και ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις του από τα Γιάννινα και τον ΠΑΣ.

-Δημήτρη από πού είναι η καταγωγή σου;

«Ο πατέρας μου είναι Έλληνας με καταγωγή από την Αετομηλίτσα Καστοριάς. Οι παππούδες είναι από την Έδεσσα. Η μητέρα μου είναι από την Τσεχία και γεννήθηκε στην πόλη Οστράβα. Οι γονείς μου βρέθηκαν μετανάστες στη Γερμανία για δουλειά και εγώ γεννήθηκε σε ένα προάστιο της Βρέμης».

-Πήγες σε ελληνικό σχολείο στη Γερμανία γιατί μιλάς αρκετά καλά τα ελληνικά

«Ναι πήγαινα μέχρι την Τετάρτη τάξη σε ελληνικό σχολείο, μετά δεν είχα αυτή τη δυνατότητα. Μιλώ αρκετά καλά ελληνικά, καίτοι μεγάλωσα στη Γερμανία. Δυσκολεύομαι λίγο στο διάβασμα. Αλλά τώρα στα Γιάννινα θα λυθεί καλύτερα η γλώσσα μου».

-Πως είναι να μεγαλώνει ένα ελληνόπουλο σε μια ξένη χώρα;

«Διάβασα πολλά πράγματα για τον πολιτισμό και την ιστορία της πατρίδας μας. Δεν ξεχωρίζαμε από τους συμμαθητές μας που ήταν από τη Γερμανία ή από άλλες χώρες. Δεν είχαμε ποτέ κανένα πρόβλημα. Τώρα στα τελευταία χρόνια με την κρίση στην Ελλάδα, είναι κάποιοι που δεν μας βλέπουν και με τόσο καλό μάτι…».

-Τέλος πάντων, άστο μη μπούμε στο θέμα αυτό, γιατί θα χάσουμε τη μπάλα. Είναι κάτι που μας πληγώνει. Στη Γερμανία από μικρός ποια ομάδα υποστήριζες;

«Εγώ έπαιξα πέντε χρόνια μπάλα στις ομάδες νέων της Βέρντερ Βρέμης και είναι λογικό να αγαπώ αυτή την ομάδα. Αλλά τώρα παίζει καλή μπάλα η Μπάγερν Μονάχου και άλλες. Εγώ τη Βέρντερ συμπαθούσα περισσότερο, αφού εκεί γεννήθηκα».

-Ελληνικό ποδόσφαιρο παρακολουθούσες; Δεν λέω αν συμπαθούσες ελληνική ομάδα γιατί μπορεί να παρεξηγηθείς.

«Από μικρός δεν ήξερα πολλά πράγματα. Μετά που είχαμε δορυφορικά κανάλια και το ίντερνετ έχω δει παιχνίδια από το ελληνικό πρωτάθλημα. Άκουγα για τον Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό, ΠΑΟΚ, χωρίς  να ξέρω πολλά πράγματα. Τώρα που είμαι στον ΠΑΣ θα έχω την ευκαιρία να γνωρίσω καλύτερα το ελληνικό ποδόσφαιρο».

-Πως ξεκίνησες το ποδόσφαιρο;

«Η μητέρα μου ήταν αθλήτρια στο βόλεϊ και μάλιστα σε ομάδες πρώτης κατηγορίας στη Γερμανία. Μετά το γάμο της τα παράτησε. Ο πατέρας μου δεν είχε ασχοληθεί με τον αθλητισμό αλλά αγαπά το ποδόσφαιρο. Η μητέρα μου είπε ότι πρέπει οπωσδήποτε να ασχοληθώ με κάποιο σπορ, με τον αθλητισμό. Προτίμησα το ποδόσφαιρο και άρχισα να παίζω με παιδικές ομάδες σε ηλικία 7 ετών. Επειδή μέναμε 20 χιλιόμετρα έξω από τη Βρέμη έπαιζα σε ακαδημίες ερασιτεχνικών ομάδων της περιοχής μου. Μετά από κάποια χρόνια πήγα στη Βέρντερ Βρέμης. Έπαιξα δύο χρόνια στη Κ-15, άλλα δύο χρόνια στη  Κ-17 και δύο χρόνια στην Κ-19».

-Είχατε επαφή με τη μεγάλη ομάδα της Βέρντερ γιατί εκείνη την εποχή ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, από τις καλύτερες ομάδες στη Γερμανία.

«Όχι με τη μεγάλη ομάδα δεν είχαμε ιδιαίτερες επαφές, πέρα από το ότι πηγαίναμε και παρακολουθούσαμε  τα παιχνίδια της. Όπως ξέρετε φαντάζομαι, στη Γερμανία όλες σχεδόν οι ομάδες έχουν και ομάδες Β’ που παίζουν σε μικρότερες κατηγορίες. Εγώ ήμουν στην Β’ ομάδα της Βέρντερ έκανα μια χρονιά προετοιμασία με σκοπό να γίνω επαγγελματίας, αλλά πήγα στη συνέχεια στην Κόμπλετζ».

-Πριν πάμε στις άλλες ομάδες που αγωνίστηκες, νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό για ένα παιδί να μεγαλώνει ποδοσφαιρικά μέσα σε μια μεγάλη ομάδα όπως η Βέρντερ Βρέμης.

«Ναι έχετε απόλυτο δίκαιο σ’ αυτό. Μας φρόντιζαν πάρα πολύ για το σχολείο που θα πάμε, για το φαγητό, για το πρόγραμμα προπονήσεων και το διάβασμα, για την ψυχαγωγία. Επίσης οι προπονήσεις ήταν ευχάριστες και μας μάθαιναν πολλά πράγματα, ειδικά στη τακτική. Μας μάθαιναν σε πολύ καλές εγκαταστάσεις πολλά πράγματα για το πώς πρέπει να παίζουμε καλό ποδόσφαιρο».

-Υπήρχαν άλλα ελληνόπουλα όπως εσύ στη Βέρντερ;

«Ήταν ένα παιδί ελλήνων μεταναστών, Χρήστος Αλμπάνης ονομαζόταν, που τώρα είναι στην δεύτερη ομάδα της Φράϊμπουργκ. Παίζαμε μαζί στην άντερ 17 της Βέρντερ. Ήρθε και ένα παιδί που έπαιζε στις ομάδες νέων του Ολυμπιακού αλλά δεν θυμάμαι το όνομά του».

-Η συνέχεια της καριέρας σου μετά τη Βέρντερ ποια είναι;

«Όπως ξέρετε, το είχε ανακοινώσει και ο ΠΑΣ, αγωνίσθηκα στην Γερμανική ομάδα Κόμπλετζ στο πρωτάθλημα Γ’ κατηγορίας. Πήγαμε καλά, είχαμε καλή ομάδα, το πρωτάθλημα ήταν πολύ δυνατό, αλλά δεν ήταν τα πράγματα όπως στη Βέρντερ. Για ένα χρόνο τελευταία στη Τσβόλε της Ολλανδίας που πήρε και το κύπελλο. Έπαιξα μόνο 10 παιχνίδια στο Ολλανδικό πρωτάθλημα, γι’ αυτό χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια να καλύψω το χαμένο έδαφος».

-Ήταν προσωπική σου απόφαση να αφήσεις αυτές τις ομάδες και να έρθεις για μπάλα στην Ελλάδα; Φαντάζομαι και οι γονείς σου, ειδικά ο πατέρας σου, θα σε καμαρώνουν που θα παίζεις στην Ελλάδα, αφού με τη NOVA θα βλέπουν και παιχνίδια του ΠΑΣ.

«Ναι ο πατέρας μου έλεγε από παλιά να έρθω για ποδόσφαιρο στην Ελλάδα, στην πατρίδα μας. Και τώρα που ήρθα στον ΠΑΣ γίνεται πράξη αυτό που είχε σαν όνειρο από παλιά».

-Είχες μιλήσει με άλλες ελληνικές ομάδες;

«Παλιότερα ναι, αλλά δε νομίζω ότι ενδιαφέρει να μείνουμε άλλο σ’ αυτό. Είμαι ευχαριστημένος που είναι στον ΠΑΣ και εύχομαι όλα να πάνε καλά στη συνέχεια».

-Ξέρεις Δημήτρη, είσαι ο πιο ψηλός επιθετικός που πέρασε από τον ΠΑΣ.

(γελά) «Γι’ αυτό παίζω σέντερ φορ για να εκμεταλλεύομαι καλύτερα το κεφάλι. Στη Γερμανία τις ελεύθερες ώρες έπαιζα μπάσκετ, βόλει, αλλά περισσότερο μου άρεσε το ποδόσφαιρο».

-Πως έγινε η μεταγραφή σου στον ΠΑΣ Γιάννινα;

«Μου το πρότεινε ο μάνατζέρ μου, γιατί σας είπα δεν γνώριζα πολλά πράγματα από κοντά για το ελληνικό ποδόσφαιρο. Ο μάνατζερ μου μίλησε για τον ΠΑΣ, είδα στο διαδίκτυο αγώνες του, μίλησα με τον πρόεδρο κ. Χριστοβασίλη και έτσι συμφωνήσαμε να γίνει η μεταγραφή».

-Σε ποιες θέσεις αγωνιζόσουν;

«Σέντερ φορ περιοχής είναι η θέση μου αλλά αυτό εξαρτάται και από τον προπονητή. Στη Βέρντερ είχα παίξει και από τα πλάγια σαν περιφερειακός».

-Οι πρώτες εντυπώσεις από τον ΠΑΣ;

«Θέλει πολύ τρέξιμο, δύναμη και προσπαθώ μέσα από τις προπονήσεις να γίνω καλύτερος. Πρώτη φορά ήρθα στα Γιάννινα και μου αρέσει πολύ σαν πόλη. Με υποδέχτηκαν όλα τα παιδιά πολύ καλά, πηγαίνουμε μαζί και τρώμε. Ωραίες είναι και οι εγκαταστάσεις που κάνουμε προπονήσεις».

-Οι προσωπικοί σου στόχοι στο ελληνικό ποδόσφαιρο;

«Από μικρός έμαθα να δουλεύω προγραμματισμένα. Στην Ελλάδα ήρθα για να παίξω ποδόσφαιρο και να κάνω καριέρα και όχι να τρέχω στις παραλίες. Αυτό απαιτεί μεγάλη προσπάθεια. Ξέρω ότι στην Ελλάδα έχει καλή νυχτερινή ζωή και όχι όπως στη Γερμανία, όπου όλα μετά τις 7 με 8 η ώρα το βράδυ κλείνουν και ο κόσμος είναι στα σπίτια του. Αλλά εγώ ήρθα για δουλειά και όχι για διασκέδαση. Βλέπω και τους συμπαίκτες μου που κάνουν μεγάλες προσπάθειες, έχουν δύναμη, αντοχή, είναι πειθαρχημένοι και καλοί ποδοσφαιριστές. 

Στη Τσβόλε κάναμε προετοιμασία περισσότερο με τη μπάλα. Εδώ έχει τρέξιμο, δύναμη, εκτός από ασκήσεις που κάνουμε με τη μπάλα. Επειδή πέρσι δεν είχα πολλά παιχνίδια, με βοηθά ο προπονητής και ο κύριος Βασίλης (Αλεξίου) να καλύψω τα κενά που είχα. Δεν σας το κρύβω ότι νιώθω χαρούμενος που είμαι στα Γιάννινα, παρότι αυτές οι μέρες είναι κουραστικές, ενώ βλέπω και την αγωνία των συμπατριωτών μου για τις εξελίξεις. Εύχομαι όλα να πάνε καλά».

Ποιος είναι ο Δημήτρης Φερφελής


Ο Δημήτρης Φερφελής γεννήθηκε στις 5-4-1993 από γονείς μετανάστες (από την Ελλάδα ο πατέρας του, την Τσεχία η μητέρα του) στη Βρέμη της Γερμανίας και ξεκίνησε το ποδόσφαιρο από τις ακαδημίες της Βέρντερ όπου το 2010 υπέγραψε επαγγελματικό συμβόλαιο χωρίς να κάνει συμμετοχές στη Μπουντεσλίγκα. Το 2012 μετακόμισε στην Κόμπλενζ (ομάδα Γ' εθνικής κατηγορίας) όπου μέχρι το καλοκαίρι του 2014 έκανε 52 συμμετοχές και σημείωσε 17 γκολ. Στην Κόμπλενζ είχε έλληνα προπονητή τον Βαγγέλη Νέσο. Τον Ιανουάριο που πέρασε είχε ενδιαφερθεί για την απόκτησή του και ο Πανιώνιος.  Στη φετινή σαιζόν 2014-2015 ανήκε στην Ολλανδική ομάδα Τσβόλε κάνοντας 5 συμμετοχές. Συγκεκριμένα αγωνίστηκε στα παιχνίδια με Ντε Χάαγκ, Χέρενφεν, Τβέντε, SC Cambuur. Η Τσβόλε πέρσι κατέκτησε το κύπελλο Ολλανδίας συντρίβοντας με 5-1 τον Άγιαξ. Φέτος έφτασε πάλι στον τελικό κυπέλλου αλλά έχασε από τη Γκρόνιγκεν.

*Σημείωση gianninasports.gr Ευχαριστούμε την ΠΑΕ ΠΑΣ Γιάννινα και τον υπεύθυνο επικοινωνίας Μπάμπη Καρβέλη για την άδεια που δόθηκε στον ποδοσφαιριστή για να γίνει αυτή η συνέντευξη